حمایت از صنایع دستی به عنوان سرمایه فرهنگی اولویت میراث فرهنگی است
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدحسن صالحی مرام' روز چهارشنبه در همایش 'توانمند سازی اتحادیه های استانی صنایع دستی در سال بین المللی تعاون' افزود: نامگذاری سال جدید به عنوان 'تولید ملی،حمایت از كار و سرمایه ایرانی' در واقع حركت درمسیر جهاد اقتصادی است كه برای اجرایی شدن آن لازم است گذاره های این عنوان را به خوبی بشناسیم.

وی صنایع دستی را آینه ای از حماسه، شرافت، فرهن و دیرینه كهن ایران دانست و ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نمونه های خارجی توان رقابت با تولیدات داخل را ندارند و ازاین رو هنرهای فاخر ایرانی بر قله های بلند جهان ایستاده است كه با برنامه ریزی می توان این جایگاه را همچنان حفظ كرد.

صالحی مرام در این همایش به تشریح برنامه های خود در نخستین روز كاری در سمت معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی پرداخت و گفت: بیش از هر چیز توجه به آموزش در صنایع دستی جز اولویت های كاری ام قرار دارد، چرا كه ما باید به لحاظ علمی و آكادمیك در زمینه هنر رشد كنیم و تا فرهنگ در قالب مفاهیم آموزشی و تخصصی به سایر نسل ها منتقل شود.

این مقام مسوول در میراث فرهنگی بر لزوم راه اندازی مراكز علمی و تخصصی دررشته های مختلف صنایع دستی عنوان كرد: توجه به امرآموزش، به اشتغال نیز كمك می كند و باعث ایجاد مشاغل جدید می شود.

صالحی مرام ایجاد رقابت در تولید را از دیگر اولویت های كاری خود عنوان كرد و اظهارداشت: در كنار این امر باید به تبلیغات و بازاریابی به عنوان یكی از حلقه های مفقوده رونق صنایع دستی توجه كرد.

وی ادامه داد: فراهم كردن فضای نمایشگاهی در سراسر كشور و كشورهای هدف، مذاكره با نمایندگی های ایران در كشورهای مختلف دنیا و فعالیت های گسترده رایزنان اقتصادی برای رونق حوزه صنایع دستی از دیگر برنامه های كاری صالحی مرام بود كه به آنها اشاره كرد.

وی همچنین بر ایجاد رویكرد تعاونی محور در بخش تولید فعالان صنایع دستی تاكید كرد و افزود: در این بخش بیشتر شركت های فرد محور فعالیت می كند كه باید به تشكل های ملی و استانی تبدیل شوند.

همایش توانمند سازی اتحادیه های استانی صنایع دستی صبح امروز با حضور نمایندگان بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی سراسر كشور در ارگ آزادی برگزار شد.

فراهنگ**9173**1588





:: برچسب‌ها: گربه , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: